Tiedote Nor-Maalin Venäjän toiminnoista

Nor-Maali Group suunnittelee irtaantumista Venäjän liiketoiminnasta. Arvioimme irtaantumisen toteutuvan vuoden 2022 loppuun mennessä.

Irtaantumisen edellytyksenä on sen varmistaminen, ettei Nor-Maali OOO:n omistuksessa oleva kemiallinen tuotantolaitos joudu vääriin käsiin ja sitä hyödynnetä epätoivotuissa käyttötarkoituksissa.

Työpaikkojen säilyttäminen ja liiketoiminnan jatkuvuus ovat kaikkialla, missä Nor-Maali vaikuttaa, yhtiölle ja sen omistajille kunnia-asia. Ratkaisut, joilla on vaikutusta työsuhteisiin, tehdään vain ja ainoastaan perheyrityksemme arvojen mukaisesti. Nor-Maali ei ole koko 35-vuotisen olemassaolonsa aikana lomauttanut tai irtisanonut työntekijöitään tuotannollisista tai taloudellisista syistä. Tämä on yhteinen tahtotilamme myös nykyisessä toimintaympäristössämme.

Päivitys:
Irtaantuminen Venäjän liiketoiminnasta on tällä hetkellä edelleen viranomaisten käsittelyssä. Uusi aikataulu irtaantumiselle on H1/2024.

Lahdessa 21/12/2023

Lisätietoja: